Dublin 2007

28 februára, 2007

Náš prvý eurovíkend s Katkou, ktorý sme absolvovali letecky. Z Bratislavy sme so SkyEurope prileteli do Dublinu ráno okolo 8:00. Celé tri dni sme mali polooblačné počasie, nepršalo a dokonca občas vykuklo aj Slnko. Teplota bola príjemná na ľahkú vetrovku. Ideálne na chodenie po meste.

Po vystúpení z lietadla, sme si v letiskovej hale kúpili lístky na autobus MHD a odviezli sme sa do mesta na O’Connell Street, čo je niečo ako hlavná ulica v centre. Ešte bolo ráno a na uliciach bolo málo ľudí. Pozreli sme The Spire, to je lesklý, akoby nerezový monument v tvare ihlice vysoký 120m. Stojí v strede O’Connell Street.

Posedeli sme na káve v McD, kde sme na zmene stretli nášho bývalého kolegu, ktorý v Írsku zarezával. Takmer celá ranná zmena bola slovenská. V týchto rokoch to bol v Írsku bežný obraz a častý jav. Dokonca aj na uliciach sme si museli dávať pozor na to, čo hovoríme nahlas, lebo sme mali pocit, že každý 5. človek je Slovák, Čech, alebo Poliak.

Ubytovaní sme boli na Fleet street v hoteli s originálnym názvom The Fleet Street Hotel. Fleet street je ulica v srdci svetoznámej štvrti Temple bar. Tú tvorí pár uličiek v centre Dublinu, kde je na každom kroku nejaký pub, alebo reštaurácia. Chlastá sa tu od rána do večera a od večera do rána. Ako málo stačí k radosti 🙂

Okolo obeda sme sa ubytovali. Potom sme sa vydali motkať po meste, išli sme východným smerom ľavým brehom rieky Liffey po prúde do štvrti Docklands. Potom sme zabočili na sever a späť ulicami na O’Connell Street. Večer sme dali v Temple Bar pivko, české… doteraz si ťukám na čelo. Piť v Dubline Staropramen, čo už. Aj horšie veci sa stávajú.

Ráno sme sa vydali južným smerom po meste. Pozreli sme Trinity College, pekný školský areál bol otvorený a mohli sme sa tam pomotať. Ďalej sme šli k parku Stephen’s Green, kde už začínali kvitnúť niektoré stromy, balzam pre oči. Vedľa parku sa nachádza Stephen’s Green Shopping Centre, to sme len prebehli.
Presunuli sme sa k St Patrick’s Cathedral, vedľa ktorého bol mini parčík, tam sme si odpočinuli. Okruh po meste sme ukončili pri Christ Church Cathedral. Na izbe sme si odpočinuli a večer sme sa opäť motali okolo Temple Bar a rieky Liffey.

Ďalší deň po raňajkách, kt. sme odbavili nákupom v Tescu, sme išli na exkurziu do pivovaru Guinness. Lístky sme mali vopred kúpené cez internet. Prehliadka je urobená pekne a názorne v kedysi funkčnej časti pivovaru. Človek vidí históriu pivovaru, rôzne dopravné prostriedky ktoré sa používali pri výrobe a expedícii tohto piva. Veľká časť je venovaná surovinám používaným pri varení piva. Na hornom poschodí je 360° panoramatická vyhliadka s výčapom. Každý návštevník má v cene lístka aj jedno čapované pivo Guinness. Tu bolo to správne miesto na jeho vychutnanie si. Vidieť odtiaľ celý Dublin.

Z pivovaru sme sa presunuli späť do centra, kde sme pri Christ Church Cathedral v parku posedeli na slniečku a busom sme sa prepravili späť na letisko a domov.
Dublin je obyčajné mesto, ktoré asi nestojí za opätovnú návštevu. Napriek tomu som rád, že sme tam boli, nakoľko má vcelku príjemné a kompaktné centrum, kde sa dá všade dostať pešo. Ako generálka na naše ďalšie výlety a cesty to bolo fajn a splnilo to účel.

2 People reacted on this

1. Ahoj,
    Neviem ci sa oplati znovu navstivit, ale pravdou je ze tato veta ma trkla ti napisat. Zil som v Irsku prave v tom obdobi, ked ste tam boli.
    Byval som 100 km odtial, ale v Dubline som bol casto pracovne, ale aj len na vylety, kedze sef tam mal dom a nemal problem ho pozicat, taktiez v nedalekom mestecku byvali kamarati.
    Ked sa ti zadari ist opat do Dublinu a nebudes vediet kam ist tak este chod na polostrov Howth tu v okoli som videl tulene a v Balbrigene som sa s jednym aj kupal i ked to bol divny pocit, ked sa vedla mna vynoril 200 m od brehu, do Bray tam to zilo., pod Dublinom je pohorie Wicklow, kde je velmi pekne a kopec vodopadov proste iny svet hned za rohom.

1. Ahoj, ďakujem za koment. Áno o tých tuleňoch som počul a keby som sa niekedy ešte do Írska vrátil, bola by to jedna z vecí kt. by som určite chcel vidieť 🙂